Assistance w podróży – co nam daje?

Asekuro.pl > Turystyczne  > Assistance w podróży – co nam daje?

Assistance w podróży – co nam daje?

Assistance w podróży to pomoc w nagłych, nieprzewidzianych sytuacjach, z której możemy skorzystać przez całą dobę. Nie jesteśmy pozostawieni samym sobie, możemy uzyskać wsparcie organizacyjne, informacyjne i opiekę.

Z reguły assistance w podróży występuje w wersji podstawowej i rozszerzonej a zakres ochrony regulują Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Rozszerzony pakiet ochrony obejmuje często opiekę nad bliskimi, dziećmi, czy zwierzętami podróżującymi z osobą poszkodowaną, podobnie jak przyjazd osoby bliskiej, udzielenie pożyczki, wpłata kaucji, pomoc tłumacza. Zwykle w zakres assistance wchodzą takie usługi jak:

  • pomoc telefoniczna – linia całodobowa

  • kontakt z osobą bliską

  • przekazywanie informacji

  • pomoc w przypadku kradzieży lub utraty dokumentów

  • pomoc w odzyskaniu i ponownym wysłaniu bagażu

  • transport osób towarzyszących Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej w razie jego śmierci

  • kierowca zastępczy

  • informacja przed podróżą

  • zastępstwo w podróży służbowej

  • wyżywienie i zakwaterowanie Ubezpieczonego za granicą w celu rekonwalescencji

  • pomoc w przypadku konieczności wcześniejszego powrotu do kraju

  • kontynuacja zaplanowanej podróży

  • koszty poszukiwania I ratownictwa w górach i na morzu

  • pomoc w przypadku opóźnienia lotu

  • pomoc finansowa, prawna ( w tym np. wypłata w poczet kaucji)

  • dosłanie niezbędnych przedmiotów osobistych